Честита 2020 година! Изпратихме 2019-та с големи усмивки и удовлетворение, нови върхове и нови планове за следващата година.
След една хубава и пълноценна почивка (цели 2 пълни седмици) е време за кратка равносметка и отчет какво свършихме в Inbound.bg за 2019-та.
Започвам с Благодарностите
- Целия екип на Inbound.bg! 2019-та беше изпълена с доста новости и адски много динамика.
- Нови попълнения в екипа
- Промяна на структурата
- По-високи цели
- Много нови умения
- Промени в интерфейси
- Нови проекти и клиенти
- СуперХостинг.БГ – за поредната година, в която Любо, Методи, Цветелина, Данитата (няколко са) и останалата част от Супер бандата ни караха да бъдем все по-добри, по-умни и да се целим още по-високо.
- На Никола Минков и екипа на SerpAct – само напред и нагоре!
- На Огнян Младенов – че тайничко не спира да подкрепя целия ни бранш и да популяризира най-готините събития и нови личности.
- На Генадий Воробьов от NetPeak – продължаваме и през 2020-та със същата сила и по-висока скорост 😉
- На всички наши клиенти, с които за поредна година успявахме да постигнем върховни резултати и да вдигнем летвата още по-високо.
Ужасен съм още колко много хора има, на които съм благодарен. Извинявам се, ако не си намерите името в горните редове – това не значи, че няма да се сетя и за Вас.
Ето и Хубавите истории от 2019-та година от кухнята на Inbound.BG:
- Екипът ни се увеличи с 2-ма нови неопетнени, млади, умни и свежи джедаи – ще ги превърнем в машини 🙂 Всички останали сме вече като един много добре разработен мотор – заедно сме от над 4 години, знаем си слабите и силните страни, разбираме се с 2 думи и сме ужасно ефективни.
- За 2019-та изпълнихме над 1400 рекламни кампании в Google Ads и Facebook Ads. За поредна година процентът на на успеваемост остана над 90% (всъщност е 93%) – вече сме сигурни какво правим, как да го правим правилно, как да го управляваме ефективно и да постигаме успехи заедно с клиенти и партньори.
- Поддържаме средно ROI при органичен трафик (SEO) над 840% за САЩ, UK, Singapore, Australia и над 2000% за България – малки годишни ръстове в % съотношение, но се борим в най-сериозните бизнес ниши и не стартираме от най-ниското ниво.
- Поддържаме средно ROI в Google Ads Search рекламите от над 1000% за клиентите в България и малко над 500% ROI за останалите пазари. Продължаваме нагоре и напред. По-добри сме спрямо 2019-та 🙂 Вярвам, че можем да вдигнем летвата още по-високо.
- Поддържаме средно ROI при Facebook Ads за България над 6000%. На останалите европейски пазари поддържаме ROI от около 700%.
- Смартфоните са над всичко! При почти всички клиенти в retail & FMCG нишите, над 70% от поръчките в сайтовете идват от мобилни телефони!
- YouTube вече е основната мания на Google – ако все още се чудите дали да инвестирате във видеосъдържание и видеореклама, вече сте закъснели. Не е късно да наваксате, но спрете да го мислите, просто го направете!
- Facebook Ads продължава да бъде по-добрата рекламна мрежа откъм опции за таргетиране, но Google Ads все по-сериозно наваксва в това отношение.
- Автоматизацията в операциите във Facebook Ads & Google Ads вече е сериозна част от всяка кампания, която планираме и стартираме. Алгоритмите станаха много по-добри, учат се по-бързо, носят по-добри резултати и изискват по-малко време за наблюдаване и оптимизация.
- Автоматизирахме сериозна част от репортинга, внедрихме в процесите ни Google Data Studio. С това клиентите ни могат да получават custom репорти според личните им предпочитания в почти реално време – заложените KPIs са достъпни 24/7, на няколко клика разстояние, на всякакви устройства.
- Преминахме почти изцяло на SaaS решения – последните останали desktop софтуери са от офис пакета на Microsoft.
- Продължаваме да бъдем в Top 3 агенциите за Google PPC като Google Premier Partner – от онези с червените значки 🙂
- Станахме една от първите агенции в България със статут на Waze Certified Partner.
А какви са другите новини?
- Традицията повелява всяка година да преразглеждаме цените на услугите ни. Отново ще правим планирано увеличение в цените, както за старите ни, така и за всички нови клиенти. Защо го правим ли? Причините си остават без промяна. Искаме да влагаме повече средства за по-добро обучение на екипа ни и да ги стимулираме подобаващо, да използваме най-добрите софтуери, да предлагаме още по-високо ниво на обслужване и защото е нещо напълно нормално в съвременната икономика.
- Увеличението в цените за настоящите ни клиенти е с до 10% на всички услуги.
- Увеличението на всички услуги за нови клиенти е с до 15%.
- От януари 2020 година спираме да приемаме клиенти, с месечни бюджети под 1500 BGN (без ДДС) за платени рекламни кампании.
- Ще започнем да изискваме от всички клиенти – настоящи и бъдещи организация на дейстивята в подобаващи системи от типа на Trello, Bitrix24. До март на 2020-та ще прекратим поемането на малки и дневни задачи по телефон, Скайп, Facebook Messenger, Viber и подобните остаряващи и неефективни канали за комуникация.
- Подготвяме нови интересни и полезни за бизнеса дейности с няколко агенции в България – следете блога ни в следващите месеци за повече информация.
Данни от Google CPC кампаниите ни в България за 2019:
- Трафик: над 9 000 000 клика;
- Импресии: малко над 550 000 000
- Конверсии: над 135 000
- CTR Мрежа за Търсене: 23%
- CTR Дисплейна Мрежа: 0.49%
- Среден процент на реализация: 1.83%
- Реализиран брой продажби: над 164 000
- Реализирани продажби за над 38 милиона лева
Данни от Facebook кампаниите ни в България за 2019:
- Трафик: над 13 460 000 клика;
- Импресии: над 62 900 000
- Среден CTR: 2.14%
- Reach: Над 580 000 човека
- Реализиран брой продажби: Над 112 000
- Реализирани продажби за над 45 милиона лева
Данни от CPC кампаниите ни в чужбина за 2019:
- Трафик: над 9 200 000 клика;
- Импресии: над 900 000 000
- Reach: Над 24 000 000 човека
- Реализиран брой продажби: Над 84 000
- Реализирани продажби за над 38 милиона евро
Накратко, през 2019-та действахме по-умно и по-целенасочено. С по-добри планинги, стратегии и таргетирания. Звучи просто, но това е резултат от няколко години труд, грешки, успехи, тестове и малко магия 🙂
2019-та беше една много успешна година за всички наши клиенти, които имат ясна дългосрочна визия, подкрепена с краткосрочни цели и план за постигането им. А към останалите – беше забавно, интересно и градивно, че опитахме заедно. И не забравяйте следната японска поговорка:
Водата дълбае камъка не със сила, а с постоянство.
От името на целия екип на Inbound.BG Ви пожелавам нови успехи, време, пак време и здраве през 2020-та година!
А сега – НАПРЕД към 2020!
Успешна нова година, Митко, да сте живи и здрави 🙂
Поздравления на целия екип на Inbound!
Една от най-стойностните агенции в България, а и не само.
Благодаря и за това, че ни споменавате.
Пожелаваме ви все по-големи успехи!
Поздрави,
Никола Минков