Как YouTube променя онлайн пазаруването – 3 тенденции, които ще ви замислят

В миналото всеки, който е търсил шопинг вдъхновение или съвет, се е обръщал към приятел или просто е отивал в местния магазин. Днес всичко това се случва онлайн. В Youtube, времето за гледане на видео клипове, свързани с пазаруването, се е увеличило с повече от 5 пъти между 2016 и 2018 година.

След като толкова много хора търсят този тип съдържание, не е изненада, че шопингът стои зад не един или два тренда тази година. 

Ето и нестандартните тенденции, които можете да откриете в Youtube.


Ще купя същото като човека преди мен

Ще купя същото като човека преди мен

Всеки от нас е изпадал в ситуация на мозъчен блокаж в опит да отговори на простичкия въпрос: “Какво искаш за вечеря?” 

За да преодолее изтощителното чувство на колебание и незнание какво да прави, Дерек Джерард (собственик на канал в Youtube) решава, че за 24 часа ще купува същата храна, каквато хората пред него току що са си купили. От опашката на ресторант за бързо хранене, до кварталния супермаркет, той оставя всички решения на произвола на съдбата. 

С това свое решение той поставя началото на нова тенденция в пазаруването. От началото на април до средата на май 2019-та се появяват над 1200 видео клипа на тази тематика, които до този момент имат повече от 75 милиона гледания. 
Този тренд може да Ви звучи като нещо много специфично за дадена ниша, но той показва доста по-голям феномен в пазаруването: в днешно време хората имат толкова голям избор, че започват да се чувстват натоварени и имат нужда от напътствие. Повече от 70% от потребителите споделят, че искат да научават за продукти директно в Youtube клипове от брандовете.


Тестваме най-добрите и най-лошите места в града

Тестваме най-добрите и най-лошите места в града

Над 80% от хората, според проучване на Pew Research, четат потребителските мнения и коментари, преди да закупят даден продукт. Но можете ли наистина да им вярвате? Проучванията сочат, че отговорът е “по-скоро НЕ.”

Затова и този тренд, който наблюдаваме в Youtube, е доста интересен: видео създателите изпробват най-добрите и най-лошите места около тях. 

Този тип съдържание става популярно, благодарение на Филип Соло, който започва да тества ресторанти, а впоследствие се насочва към хотели и дори басейни. Тази тенденция показва, че хората са заинтересовани от гледане на мнения за бизнеси, дори да е само с цел забавление. 

Вече знаем, че видео ревютата на продукти са популярни в Youtube. Повече от 55% от хората споделят, че търсят даден продукт в Google и след това се насочват към Youtube, преди да си го купят. 


Ще ти купя всичко, което можеш да носиш в ръце

Купувам всичко, което можеш да носиш в ръце

Видео клиповете с предизвикателства са заложени още от самото начало в идеята за Youtube и са причината за някои от най-популярните клипове, намиращи се на платформата. Този скорошен тренд им придава шопинг насоченост.

В “Ще ти купя всичко, което можеш да носиш” клиповете, които за пръв път стават популярни чрез MrBeast, човекът дава възможност на приятел или член на семейството да се развихри в магазина и им обещава, че ще плати за всичко, което могат да носят в ръце, без да изпуснат на земята. Този тренд бързо се разпространява по целия свят само за няколко месеца, но е особено популярен в САЩ и Великобритания. 54% от видео клиповете, съдържащи в заглавието си “I’ll buy”, “anything” или “whatever” идват от Америка, а 19% от Англия, Уелс, Ирландия и Шотландия. 

Този тип съдържание определено предизвиква интереса на Youtube потребителите, и на платформата можете да намерите шопинг видеа за над 1000 години време за гледане, появили се само за последните две години. Носталгията по телевизионните шоу програми с игри и състезания, в комбинация с вълнението от пазаруването, позволяват на потребителите да видят брандовете като нещо по-достъпно, а не само в традиционната комерсиална светлина.   


Ако тази информация Ви се е сторила интересна или полезна, оставете ни мнение. Нека си поговорим в коментарите. 🙂