Google ъпдейтът от март 2022 засяга ревютата на продукти

Google ъпдейтът от март 2022 засяга ревютата на продукти

В края на март 2022 Google стартира третата версия на Product Reviews Update. Началото на този процес бе даден още миналата година с първата версия на ъпдейта през април и втората през декември. Сега мартенската версия допълва изискванията и сигналите, които засягат предимно нишовите сайтове, които се занимават с подробни ревюта на продукти.

За момента ъпдейтът засяга само сайтове на английски език, но с времето Google намекна, че промените ще обхванат и други езикови версии. Текущият rollout се очаква да отнеме около 3 седмици (2 вече изминаха) и да повлияе на огромен брой сайтове. “Ударът” на предните 2 версии беше осезаем на уебмастърите, като този до момента сякаш е една идея по-лек, но все пак трябва да се изчака още десетина дни за да се добие по-реална представа за силата му.

Важно е да се помни, че този тип ъпдейт прескача нискокачествените страници (които така или иначе страдат от стандартните изисквания на Google за качество) и се прицелва към страници със средно към високо ниво на задълбоченост на ревютата. Тоест, започва отсяване на най-най-добрите. Нещо като битката на големите. Това прозира и зад думите на хората в Google, които казват за последната версия, че “се основава на стремежа ни да подобрим способността си да идентифицираме висококачествени отзиви за продукти. Това ще ни улесни да показваме на потребителите разумни съвети за покупка и да наградим създателите на съдържание, които са истински полезни“.


Кои са по-важните неща, свързани с ъпдейта от март 2022:

  • Име: Google March 2022 Product Reviews Update
  • Дата на пускане: 23 март 2022
  • Време за пълно внедряване: Около 3 седмици, по предварителен план
  • Цел: Разглеждане на съдържанието, което прави ревюта на продукти
  • Core update?: Мнозина ще кажат, че това е Core Update, но не е. Само за нишовите сайтове с ревюта се усеща така.
  • Езиково разпространение: В момента се разглежда само англоезично съдържание, но вероятно скоро ще се разшири и до други езици
  • Засягане: Google няма да кажат какъв процент от заявките или търсенията са били засегнати от тази актуализация (вероятно доста)
  • Възстановяване: Ако сте били засегнати от ъпдейта, тогава ще трябва да разгледате съдържанието си и да видите дали можете да се справите по-добре, като вземете предвид съветите на Google по-долу
  • Опреснявания: Google ще прави периодични опреснявания на този алгоритъм, но може да не съобщава официално тези актуализации в бъдеще.

Какво е новото от тази трета версия на Product Reviews ъпдейта?

Google пусна 3 нови ЧЗВ с официалното си съобщение за мартенската версия:


  1. Продуктовият ъпдейт засяга ли продуктови списъци и сравнения на продукти?

Да, този ъпдейт се отнася до всички форми на съдържание, свързано с ревюта. Най-добрите практики за висококачествени ревюта на продукти, също важат. Въпреки това, поради по-краткия характер на класираните продуктови списъци (статии от типа “10-те най”), може да искате да демонстрирате експертиза и да подсилите автентичността по по-сбит начин. Споделянето на лични конкретни резултати и включването на авторски снимки от тестове, които сте извършили с продукта, могат да бъдат добри начини за това.

  1. Има ли препоръки за ревюта, разглеждащи “най-добрите” продукти?

Ако препоръчвате продукт като най-добрия като цяло или най-добрия за определена цел, не забравяйте да споделите с читателя защо смятате този продукт за най-добрия. Какво отличава продукта от останалите на пазара? Защо продуктът е особено подходящ за препоръчаната цел? Не забравяйте да включите подкрепящи доказателства от първа ръка.

  1. Ако напиша ревю, което обхваща множество продукти, трябва ли все пак да разгледам и продуктите поотделно?

Ще бъде ефективно да създадете добра класация от свързани продукти в комбинация със задълбочени прегледи на отделни продукти за всеки препоръчан продукт. Ако пишете и двете, уверете се, че в класацията има достатъчно полезно съдържание, което само по себе си да изпъква.


Google също така изброи следните 4 точки за критериите, които използва за продуктовите ревюта. Те трябва да:

  • включват полезни детайли, като предимствата или недостатъците на определен артикул, подробности за това как продуктът се представя или как продуктът се различава от предишните версии, ако има такива
  • идват от хора, които действително са използвали продуктите. Трябва да се демонстрира как точно се борави с продукта
  • включват уникална информация отделно от тази, която производителят вече е предоставил – това може да са визуализация, аудио или връзки към друго съдържание, описващо личния опит на създателя на ревюто с продукта
  • покриват сравними продукти или да обясняват какво отличава даден продукт от неговите конкуренти

За финал

За пореден път ще го кажем – каквито и да са Google ъпдейтите, те винаги се въртят около качеството на съдържанието. И този случай не прави изключение. В последните години афилиейт сайтовете, които бълват ревюта на продукти се увеличиха значително и този ъпдейт на Google е напълно логичен отговор на случващото се. Съсредоточването на вниманието към по-подробни, по-полезни и най-вече по-реални ревюта може да е само от полза за крайния потребител. Така че тези, които създават подобен тип съдържание ще оцелеят на Първа страница, само ако демонстрират отдаденост и експертиза в ревютата си.



Източник: https://www.seroundtable.com/march-2022-google-product-reviews-update-rolling-out-33131.html


Post author

Inbound сертифициран маркетингов експерт. С интерес към белите SEO практики, маркетинга чрез съдържание, както и рекламите в Google и социалните медии.