Реалният поглед върху конверсиите в Google Analytics

Реален поглед върху конверсиите

С приемането на нов акаунт, много от маркетинг специалистите се насочват към подобряване на конверсиите. И нормално, с този показател мерим ефективност. Въпросът е, че повечето пъти хората вземат под внимание общият Goal Conversion Rate, а истината е, че той не разкрива реалната картина пред нас.

 

Global Analytics is the analysis of a campaign/website on the global/planet level.”

 

Ето какво представлява класическото представяне на Goal Conversion Rate в Google Analytics:

Global Conversion Rate

И се изчислява по следния начин:

Изчисляване на Global Conversion Rate

Goal Conversion Rate = (60 652 Goal Completions / 97 838 sessions) * 100 = 61.99%

 

Подобно на него се изчислява и E-Commerce Conversion Rate:

E-Commerce Conversion Rate

Изчисляване на E-Commerce Conversion Rate

E-Commerce Conversion Rate = (629 Transactions / 339 904 sessions) * 100 = 0.19%

 

При изобразените по-горе данни, Google Analytics взема предвид абсолютно всеки човек на планетата и го включва в калкулациите.

 

Ако говорим за онлайн магазин, който продава дрехи само на българския пазар, но получава посещения и от Сърбия и Германия, не е редно да включваме хората от тези страни, тъй като другите държави, освен България, не са ни таргет.

 

Google Analytics третира всеки посетител като потенциален клиент и затова го включва при определянето на стойността на конверсиите. А всъщност няма смисъл от това, тъй като хора от други страни не могат да пазаруват през сайта.  Тоест техният трафик ще го има, но понеже няма как да бъде превърнат в конверсии, не е редно да се взема под внимание. Каквото и да правите, няма как да генерирате продажби от тях.

 

Получава се така, че в отчетите, които представяте пред клиента, винаги има една група хора, върху които не можете да повлияете, но те влияят негативно и подвеждащо на данните.

 

Затова е правилно хората, които посещават сайта от друга държава, да бъдат филтрирани. Така, картината ще стане по-достоверна.

 

Как да изчислите реалния процент на конверсии?

Реалният процент на конверсии

Ето как нещата ще си дойдат на мястото – създайте и приложете нов сегмент с име “Трафик от таргет пазара” в Google Analytics (Admin > Segments > New Segment).

Създаване на Нов Сегмент в Google Analytics

Вече можете да видите реалните метрики за трафика на вашия уебсайт:

Данни от Новия сегмент в Google Analytics

Всъщност, всички показатели в отчетите ви ще бъдат драстично променени. Просто, вече ще наблюдавате реалните данни – тези, които имат същинско значение за бизнеса ви.

 

Както се досещате, и стойността на конверсиите ще се е променила:

Реалния процент конверсии в Analytics

При скрийншота в началото на статията, процентът бе 0,19. Сега е 0,27. Честито! Току що вдигнахте конверсиите, без да сте предприемали каквито и да било сложни кампании в тази насока.

 

Помнете, че тази настройка е изключително важна, за да определите реалното ниво на трафика, взаимодействието с потребителите и конверсиите.

 

 

Post author