С приемането на нов акаунт, много от маркетинг специалистите се насочват към подобряване на конверсиите. И нормално, с този показател мерим ефективност. Въпросът е, че повечето пъти хората вземат под внимание общият Goal Conversion Rate, а истината е, че той не разкрива реалната картина пред нас.
“Global Analytics is the analysis of a campaign/website on the global/planet level.”
Ето какво представлява класическото представяне на Goal Conversion Rate в Google Analytics:
И се изчислява по следния начин:
Goal Conversion Rate = (60 652 Goal Completions / 97 838 sessions) * 100 = 61.99%
Подобно на него се изчислява и E-Commerce Conversion Rate:
E-Commerce Conversion Rate = (629 Transactions / 339 904 sessions) * 100 = 0.19%
При изобразените по-горе данни, Google Analytics взема предвид абсолютно всеки човек на планетата и го включва в калкулациите.
Ако говорим за онлайн магазин, който продава дрехи само на българския пазар, но получава посещения и от Сърбия и Германия, не е редно да включваме хората от тези страни, тъй като другите държави, освен България, не са ни таргет.
Google Analytics третира всеки посетител като потенциален клиент и затова го включва при определянето на стойността на конверсиите. А всъщност няма смисъл от това, тъй като хора от други страни не могат да пазаруват през сайта. Тоест техният трафик ще го има, но понеже няма как да бъде превърнат в конверсии, не е редно да се взема под внимание. Каквото и да правите, няма как да генерирате продажби от тях.
Получава се така, че в отчетите, които представяте пред клиента, винаги има една група хора, върху които не можете да повлияете, но те влияят негативно и подвеждащо на данните.
Затова е правилно хората, които посещават сайта от друга държава, да бъдат филтрирани. Така, картината ще стане по-достоверна.
Как да изчислите реалния процент на конверсии?
Ето как нещата ще си дойдат на мястото – създайте и приложете нов сегмент с име “Трафик от таргет пазара” в Google Analytics (Admin > Segments > New Segment).
Вече можете да видите реалните метрики за трафика на вашия уебсайт:
Всъщност, всички показатели в отчетите ви ще бъдат драстично променени. Просто, вече ще наблюдавате реалните данни – тези, които имат същинско значение за бизнеса ви.
Както се досещате, и стойността на конверсиите ще се е променила:
При скрийншота в началото на статията, процентът бе 0,19. Сега е 0,27. Честито! Току що вдигнахте конверсиите, без да сте предприемали каквито и да било сложни кампании в тази насока.
Помнете, че тази настройка е изключително важна, за да определите реалното ниво на трафика, взаимодействието с потребителите и конверсиите.