За почти всички мениджъри в социални медии е важно да разберат как да подобрят производителността си във Facebook. Другите мрежи също играят важна роля, която се определя от вида и специфичността на бизнеса Ви и аудиторията – но проучванията показват, че препратеният от Facebook трафик има най – голямо значение, в сравнение с всяка друга социална мрежа. Това бе подчертано още повече, когато от Twitter премахнаха брояча на споделяния от API, което доведе до спад в споделянето в микро-блог мрежата. Времето си върви, а от Facebook са насочили усилията си към увеличаване на приноса си в хостинга и дистрибуцията на съдържание, а генерираният трафик става все по – голяма и по – важна част от пъзела за много издатели и марки.
Е, как да увеличите максимално ефективността си във Facebook?
Простичкият отговор е: Слушайте аудиторията си! Имате достъп до аналитични данни от Facebook Insights и сигурно познавате достатъчно добре таргетирания си пазар, поне до някаква степен. При наличието на всички тези инструменти, остава само да тествате, да разучавате и да подобрявате.
Но толкова много мениджъри на страници задават едни и същи въпроси, затова се правят изследвания и се публикуват статии по темата – има множество доклади и документи, за това какво генерира най – добрите реакции в социалната мрежа. При използването на идеите и добрите практики, съчетани със собствени анализи, е напълно възможно да се ускори производителността във Facebook.
Всички индивидуални резултати се различават и няма заместител на разбирането на Вашия целеви пазар, но ето някои основни идеи, произлезли от изследвания за това, което генерира добри резултати във Facebook – от заглавия до описания и изображения.
1. Най – добрата дължина на заглавие във Facebook е от 25 до 55 символа
От проведено изследване бе установено, че оптималната дължина на заглавие, за да осигури то ангажираност, е от 25 до 55 символа. Статии в тези граници обикновено генерират около 20% повече споделяния.
Логиката е, че кратките заглавия биват разбирани много по – лесно и дават ясна представа за какво става дума в статията, а и привличат по – бързо вниманието, когато хората скролват началната страница. Дългите заглавия се съкращават на мобилни устройства и това поражда негативи у хората и намалява ангажираността им.
За това е желателно да оптимизирате съдържанието си и да го правите по – лесно за усвояване от потребителите – например по – кратко и разбираемо – и това ще ги накара да го цъкнат и да го прегледат.
Това пък е пряко свързано с друго изследване, което показва, че идеалната дължина на заглавие на блог пост е под 70 символа. Освен, че предизвиква позитивни реакции, по – краткото заглавие няма да бъде съкратено в резултатите при търсене в Google (това, разбира се, не е свързано с Facebook, но е интересен факт).
Установи се също, че заглавия между 12 и 14 думи получават най – много харесвания във Facebook.
Данните на OutBrain показват, че заглавия от 8 думи или повече имат над 21% по – висока честота на кликане. Може би ще трябва да използвате кратки думи, за да вместите 8…или 12-14 в 70 символа, но това само подчертава нуждата от кратко, точно и ясно заглавие.
От Moz показват нагледно в тяхното изследване „Какво кара хората да цъкнат“, как в BuzzFeed ползват именно тази техника.
Съдържанието на постовете е точно обяснено в праволинейно, но грабващо вниманието заглавие. Практиката показва, че използването на повече думи, но в лимита от 70 символа, работи най – добре за привличане на внимание – трябва да избирате кратки и прости думи и те да са точни по темата.
2. Публикации с цифри получават повече споделяния
Друг елемент, на който да обърнете внимание, е числата – според почти всички резултати от проучвания, номерираните списъци се оказват един от най – споделяните типове съдържание.
Според друго изследване, лист постове с номер 10 в тях се представят по – добре, въпреки че всички постове от този тип са доста успешни.
Според данни, номерираните заглавия са по – харесвани от жени, а това е елементът, по който значително се различават половете, според проучването.
Списъчните постове, колкото и да не Ви харесват, предлагат на читателите специфичност, определена крайна точка, която обединява данните. Това им помага при по – доброто изясняване на предлаганата информация, което предизвиква чувството им за логика.
Колкото и да е банално, хората харесват номерирани списъци. При създаване на постове може да го имате предвид – ако разполагате със списък, просто си струва да го превърнете в номериран.
3. Емоционалните заглавия работят по – добре
Според това проучване, предизвикването на емоционална реакция във Вашите читатели може да бъде двигател при споделянето.
Повишените емоции – силна радост или раздразнение – предизвикват по – голям обем споделяне.
От графиката по-долу може да видите, че най – споделяното съдържание има или много високи положителни реакции, или много отрицателни.
Работата по тази точка е по-трудна, особено когато се опитвате да достигнете широк кръг аудитория чрез съдържанието си, но все пак редица проучвания показват, че като предизвикате дебат, който вдъхновява, това ще подобри производителността, поне от гледна точка на коментари и споделяне.
Това се потвърждава и от скорошна публикация на Harvard Business Review, които са открили, че статиите, които предизвикват повишени емоции, като гняв и щастие, генерират голям брой коментари. В същото време социалното споделяне е пряко свързано с чувство на „високо доминиране“, при което читателят чувства, че контролира събитията, като инспириране или адмирация.
Предизвикването на емоция може да помогне и на индиректното споделяне чрез коментари – алгоритъмът на Facebook ще разпространи обсега на поста Ви по – нататък, на база на взаимодействието с него, докато вдъхновяващият тип постове са по – добри за директно споделяне от потребителите.
Как ще използвате тази информация е пряко свързано с бранда и целите Ви. От една страна, може да е рисковано да поствате разногласно, достойно за дебат съдържание, защото може да „изгоните“ част от аудиторията си, но от друга страна, такива действия могат да затвърдят присъствието на бранда Ви, като привлекат най – отдадените Ви фенове.
По – сигурният вариант си остават въздействащите постове.
4. Последователността има значение
Тази стъпка не е лека за изпълнение, но проучванията за това как се разпространява съдържание из мрежата, показват, че има някои важни елементи, които имат значително по – голям ефект за споделянето и коментирането на публикация.
Както е показано на графиката, споделянето и коментирането при новинарските статии са най – високи в момента на публикуване, но се покачват и половин ден по – късно, когато други фактори окажат влияние. Когато говорим за по-малко или по-голямо споделяне, от Facebook са намерили някои важни маркери:
„Единственият важен фактор, който има значение, е основният брой споделяния на различни статии от един сайт.“
Това, което те са установили е, че единственият постоянен елемент в анализа им, който води до повишено споделяне, е големият брой предишни споделяния от същия източник. Това означава, че уважаваните и известни източници получават по – голям брой споделяния, а достигането до това ниво на доверие, е чрез постоянство.
Това, за разлика от другите съвети, е дългосрочна стратегия, но все пак релевантна – Facebook взема под внимание отминала ангажираност със страницата, а това може да е много важно за бъдещите интеракции. По – добрата връзка с аудиторията води до по – голяма продуктивност.
5. Постове с по – малко от 50 символа генерират най – голяма ангажираност
Според анализ на повече от милиард постове от 30 милиона различни страници, е установено, че постовете в кратка форма с по – малко от 50 символа генерират най – голяма ангажираност в платформата.
Потребителите на Facebook просто искат по – бързо да достигнат до идеята, заложена в поста – те вече имат превю и линк към съдържанието, така че колкото по – кратки и целенасочени сте в текста си, толкова по – добре. Това се припокрива и с идеята, че заглавието на съдържанието Ви трябва да е максимално съкратено и точно.
Може да Ви се стори прекалено кратко, но изследване показва, че 40 символа е оптималната дължина на един пост.
Според HubSpot, текстът в статуса Ви не е толкова важен, колкото самото мета заглавие или описание, което се извежда като споделите линк в поста.
„Често се смята, че хората гледат изображението на статията и после мета заглавието и описанието за следи, водещи към съдържанието.“
В този смисъл, дори да напишете страхотен пост, никой не го чете.
40 символа са прекалено малко, за това е важно да изпробвате аудиторията си, за да видите как реагира. Но според данните, би трябвало реакцията да е положителна.
Също така, не използвайте хаштагове (#) във Facebook. Постовете без такива получават много по – голяма ангажираност. Таговете просто не резонират с потребителите.
Има и още – не сме стигнали до изображенията! Ето и нещата, които трябва да знаете за тях:
- От Facebook предпочитат постове с линк представяне, вместо да качвате собствено изображение, към което да прикрепите линк – превютата са автоматично генерирани от Facebook и се вземат директно от сайта Ви, когато постнете линк. Може да прочетете повече ТУК, но това е част от ъпдейта на алгоритъма за news feed-а, които се извърши през август 2014г. Това не оказва влияние при превю, към което сте качили друго изображение, защото пак се смята за авто-генерирано.
- Ако поствате изображения от Instagram, това може да доведе до 23% увеличение на ангажираността. Използвайте „Share to Facebook” опцията в Instagram при мобилните устройства (защото я няма на десктоп). Теорията, която се крие зад идеята е, че от Facebook искат да промотират Instagram колкото е възможно повече и придават на тези постове тласък (boost) при достигането.
- Когато включвате няколко изображения в пост, това може да доведе до увеличен достиг. Няма солидни доказателства за това, но някои страници го потвърждават. Може да прочетете повече ТУК. Трябва задължително да вземате под внимание аудиторията си и потребителското преживяване. Може да увеличите ангажираността, но е важно тя да е измерима и да знаете, дали води до целите Ви. Този трик може и да няма ефект, откакто се разбра, че видео клиповете генерират най – голям органичен трафик.
Средата във Facebook и в социалните медии, като цяло, постоянно се променя, така че правете непрестанно проучвания, за да си направите собствена стратегия. Не всеки съвет ще Ви е полезен и не всеки трик ще Ви помогне. Никога не е излишно да знаете основните стратегии и добри практики, за да започнете да експериментирате и да разбирате какво виждат другите. Това ще Ви помогне да вземате по – информирани решения за Facebook дейността Ви.
Ако имате какво да споделите, моля не се колебайте да ни пишете!